2011-11-23

Mattips..

Fick en snygg form från Gerbera av mina syskon som jag invigde igår.
Färgen är "tryffel".


Passar på att slänga in receptet också, kvällens mattips kanske?

Kyckling med balsamicosås
4port

4 kycklingfileér
svartpeppar och oregano
4 dl vispgrädde
2 msk balsamvinäger
2 msk koncentrerad kycklingfond
1 pressad vitlöksklyfta
parmesan

Sätt ugnen på 200 grader. Dela kycklingfileérna på längden och krydda med peppar och oregano. Bryn i smör i en stekpanna. Vispa ihop grädde, fond, vinäger och vitlök. Lägg de brynta fileérna i en ugnssäker form och häll såsen över. Riv över parmesan och gratinera i 20-25 min.
Klar att servera!

Eftersom jag undviker kolhydrater så blev det en god sallad med avokado och fetaost till men det funkar lika bra med ris, bulgur eller klyftpotatis till denna rätt.

Önskar dig en härlig onsdag!

9 kommentarer:

Min resa sa...

Omg så gott det såg ut och lät;).
Formen var ljuvlig, har alla färger utom denna, tror det är den nyaste, tack för tipset;).

Ha en underbar vännen, kramis

Linas Vita Hem sa...

Hej! Tack för tipset, ska provas! Äter också utan kolhydrater(fast helt och hållet), och är kul med nya recept!:) Fin fin form också! Vilka fina saker du pysslat ihop till julmarknaden också! Hoppas du har en fin vecka! kram/L

Vilmas Hus sa...

Låter jättegott! Måste provas!

Hoppas du får en bra dag!
Kram Charlotte

Jenny sa...

Hej Anna!
Tack för receptet, det låter jättesmarrigt! har kopierat och printat ut det:)

Vilken fin färg på din Gerberaform!

Kraam Jenny

HOUSE of MANDY sa...

Det där såg rikitgt smaskigt ut!

Må så gott.
Kram Amanda

Photo by Maria sa...

Det där såg inte otäckt ut =) Och ser säkert ännu godare ut när man kan servera från en så snygg ugnsform..

Kram Mia

Zinkhjärtat ♥ sa...

Det där såg jättegott ut! Måste provas:)
Stor Kram Annelie ♥

curlingmamman sa...

Ursnygg form och maten lät inte fy skam :)

Hannis sa...

Försöker samla på mig nya recept hela tiden så det är perfekt för mig.
Kan bara hålla med om att det lät som smarrig mat i en snygg form!

Kram Hannis