2013-05-03

Fredag!!

Härligt med fredag! Det blev en annorlunda vecka med måndagskänsla igår efter att ha varit ledig på onsdagen, men inte gör det mig något!
Igår gjorde jag en fiskrätt som är uppskattad både av mig och karln. Den sköter sig nämligen helt själv i ugnen med ytterst få förberedelser, älskar sådan mat!



Fiskgratäng LCHF 4-5port

2 pkt fryst torskfilé
4 dl vispgrädde
1/2 dl tomatpuré
3 st hårdkokta ägg
1 fiskbuljongtärning
1 dl fryst dill
3dl riven ost
salt och peppar

Sätt ugnen på 200 grader. Lägg de frysta torskblocken i en ugnsfast form, krydda med salt och peppar. Rör ihop vispgrädde med tomatpure, smula ner en fiskbuljongtärning, tillsätt dill, finhackade kokta ägg och krydda med svartpeppar. Häll sedan detta över fisken och toppa med riven ost.
Gratinera i ugn i ca 1h.
Servera med valfria grönsaker!
--------------------------------------------------------------------------------

Ha en härlig solig fredag!!




4 kommentarer:

Hannis sa...

Snor med mig det där=))

Ha en jättefin helg/Kram Hannis

Unknown sa...

Mmm...gott! :)
Ha en härlig fredag du med!
Kram
//Lana

Frederica sa...

Jag älskar all din mat, utan att ha smakat ;) Ser så fruktansvärt gott ut!!

Ha en härlig dag i solen,för det hoppas jag ni har idag med ;)
Kramar

FruNeroLindström sa...

Smarrigt, och recept på mat som sköter sig självt är alltid mer än välkommet. Ha nu en riktigt skön fredag och trevlig helg. Kram Malin