2013-08-10

Lchf pannkakor...

Lördagen startade med en tur till skogen för att pröva svamplyckan, vi hittade väl drygt 2 liter när karln började tröttna och ville åka hem, efter det blev det en loppisrunda för min del. Är på jakt efter lampa/lampor till vårt matrum och tror att jag hittade rätt, ni ska få se sedan efter lite omstyling av dem.

Efter skogstur och loppisfarande kurrade det rejält i magen så jag slängde ihop lite pannkakor, lchf såklart. Har provat en del recept men inte tyckt att de varit så bra. Kompade därför ihop det här receptet och jag blev riktigt nöjd, smakar väldigt likt vanliga pannkakor! 

Godaste LCHF pannkakorna!
LCHF Pannkakor 4-6st

2 ägg
2dl vispgrädde
1 msk fiberhusk
lite salt 
1/2 msk sukrin melis (går att hoppa över)

Vispa ihop smeten och stek sedan plättar eller pannkakor i smör. Jag vände dom flera gånger för jag gillar när de är ordentligt stekta. Servera med hallon och vispgrädde.
-----------------------------------------------------------------

Hoppas ni har en riktig toppenhelg!
Tack för att ni kikar in!



8 kommentarer:

Johanna sa...

Det ska bli kul att se vad det var för lampor som du loppade:))

Kram Johanna

Sonja Kidron sa...

Låter mumsflilibubba! :)

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Nu blev jag jättesugen på pannkakor... det var länge sedan jag åt det. Får skriva upp det på menyn framöver.

Hus Nr.5 sa...

Tack för tipset! Såna får det bli till lunch imorgon :D

Kram verra

Svetlana Driagina sa...

Mums, så gott med pannkakor! Blir nog de till frukost till helgen!
Ha en fin kväll!
Kram
//Lana

Hus Inspiration Inredning sa...

Jag tänkte starta igång en Träningsutmaing!

Denna utmaning går mest ut på att hålla igång och röra på sig på en viss nivå under en viss tid varje vecka. Bestäm dig, utifrån ditt nuläge, hur mycket träning per vecka känns som realistiskt men ändå som en utmaning för dig. Är du nubörjare så börja med 30 min pass (förslagsvis raska promenader blandat med lite lite jogg) 3 gånger i veckan. Hur mycket vill du träna för att känna dig nöjd? För mig handlar det om runt en timme 3ggr i veckan!Kör igång redan idag!

Kom ihåg att du tävlar mot dig själv, på dina villkor och utifrån dina egna förutsättningar! Du gör detta för din skull, en sådan här satsning på dig själv är du alltid värd!
Veckovis kommer jag presentera veckans utmaning, varje vecka på tisdagar kommer en ny utmaning

Rapportera varje dag du tränat och länka till mig så jag ser att ni tränar! (Jag länkar tillbaka till er vid varje utmaning så alla kan följa er träning) Skriv gärna en kommentar på min blogg också så jag inte missar någon.

Vill du vara med? Anmäl dig här på min blogg genom att kommentera: http://husinspirationinredning.blogspot.se/2013/08/traningsutmaning_13.html

FruNeroLindström sa...

Gott, det får vi testa.
Får lärt ont i magen av vanliga så detta vore kanske bättre.
Hoppas allt är bra med er annars. Kram Malin

dnyahuset sa...

Det verkade riktigt gott! Och att de är nyttiga känns ju som ett plus.