2012-06-28

Lycka...

Det kan vara svårt att hitta Lc/lchf bröd som smakar som "vanligt" bröd. Provade ett nytt recept igår och tyckte det var riktigt gott. Väl värt att prova och alla ingredienser hittar du i närmsta mataffär.

Lchf bröd med solroskärnor

0,5 dl sesamfrön
1 dl solroskärnor
4 ägg
1/2 dl kruskakli
2 msk linfrön
1 dl riven lagrad ost (jag använde västerbottensost)
2 tsk fiberhusk
1/2 tsk salt
1 tsk bakpulver

Sätt ugnen på 200 grader. Mal sesamfrön och solroskärnor i en mixer eller blender. Vispa äggen riktigt pösiga och blanda under tiden övriga ingredienser. Blanda sedan ner fröer och osten i äggen och låt stå en stund. Häll i bakpappersklädd form och toppa med solroskärnor. Grädda i ca 20 minuter.


Mumsigt lc/lchf bröd med solroskärnor!

Ha en skön torsdag!


4 kommentarer:

Hannis sa...

Jag älskar när det är brödbak där jag inte behöver hålla på med jäst!
Misslyckas alltid då=))

Hoppas att du får en härlig dag/Kram Hannis

Johanna sa...

Det låter väldigt gott, det får jag prova någon dag:) Sambon min håller på lite med LCHF och blir glad när jag gör LCHF bröd till honom:)

Kram och ha en fin dag!

Bruno och Mig sa...

Snygga toppar du visar i inlägget nedan.
Brödet låter jättegott. Jag bakar ofta ett med filmjölk, massor av olika frön och frukter, mjöl, sirap och bikarbonat. Inte i LCHF-anda men jättegott.

Ha en bra dag.
Kramar Louise

Camillas Lantliv sa...

Yummi mums!!!

Skickar du hit ett par skivor? Haha.

Hoppas du får en fin helg gumman.

Kramis