2012-06-08

Sommardröm...

Det blir mycket matbilder här på bloggen just nu, hoppas ni kan stå ut med en bild på en Lchf efterrätt som jag gjorde igår. Den blev riktigt god och somrig med härligt söta jordgubbar.


Lchf efterrätt med jordgubbar

Sätt ugnen på 150 grader. Smält sedan 50g smör i en kastrull. Tillsätt 1,5dl mandelmjöl och 2,5 tsk stevia strö. Platta ut på en bakpappersklädd plåt (obs inte för tunt) och grädda i 150 grader i ca 10 min. Håll koll under tiden så den inte blir bränd.
Låt svalna i ca 1 h. Kakan räcker till minst 4 pers.

Vispa vispgrädde och skiva jordgubbar. 
(För 2pers använde jag ca 1,5 dl grädde och 12 jordgubbar.)
Varva jordgubbar grädde och krossade smulor från kakan.
Servera och njut!


Här skiner solen idag, hoppas att det fortsätter så hela helgen!
Önskar dig en härlig fredag!!


8 kommentarer:

Så Vitt Jag Vet sa...

Mums så gott !
Trevliv´gt veckoslut till dej !
Kraam
Sanne

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Mmmm... så gott det ser ut.

Larose sa...

SV: Så kul!! :)

sara sa...

Åh gott! :)

Tack detsamma fina du!

Jenny sa...

Ser jättesmarrigt ut!

Ha en trevlig helg Anna!

Kraam Jenny

Nyanser av vitt sa...

Låter jättegott. Ha en fin helg.
kram Agneta

Browneyedgirl sa...

Alltid skoj med recept =) Vilken tur jag hamnade hos dig, du har ju en kalas blogg. Ha en bra dag =)

Nyanser av vitt sa...

Tack och detsamma till dig.
Kram Agneta