2013-02-07

LCHF Snickers...

Experimenterade lite igår kväll och tror faktiskt att jag kommit på ett riktigt gott recept på Snickers Lchf style. För er som är intresserade kommer receptet här nedan, kanske något att testa till helgen?


LCHF snickers

50g osaltat smör
1dl jordnötssmör gärna med bitar
0,5dl mandelmjöl
1msk sukrin melis
0,5dl salta jordnötter

100g smält mörk choklad

Smält smöret i en kastrull, lägg i jordnötssmöret och smält även detta. Tillsätt mandelmjöl, sukrin och jordnötter, bland och lägg sedan i en rektangulär form med bakplåtspapper i botten. Ställ in i frysen och låt stå minst en timme.
Ta sedan ut formen ur frysen och häll över den smälta chokladen, toppa med lite finhackade jordnötter om du vill. Ställ tillbaka in i frysen tills chokladen stelnat, ta sedan ut och skär i mindre bitar. Förvara i frys.
--------------------------------------------------------------------------------

Tänk vad skönt, imorgon är det fredag -IGEN! Det är galet hur fort veckorna går! 
Ha en toppenfin torsdag!


12 kommentarer:

Vita huset 28 sa...

God morgon, dessa ska absolut testas. Låter som mumma för mig :)
Jo jag har kollat under dina recept på bröd redan.
Får söka på nätet också mera.

Men du va är de för skillnad på sukrin melis o bara sukrin?
Har bara sukrin hemma o hittar inte de andra.

Kram Camilla

Vit dröm sa...

Sukrin melis är som florsocker, men det gr säkert minst lika bra med vanlig sukrin :) kram

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Åhhh va duktig & påhittig du är..:))

Ha en fin dag
Kram Susanne

Unknown sa...

Låter jättegott! Måste testa! :)
Ha en fin dag!
kram
//Lana

Britta sa...

Åh vad jag är glad att jag hittade dig och din blogg!!!!! Hade liksom tappat gnistan lite vad gäller lchf med NU...tack vare dig fick jag ny energi och nya ideér.
Tack och kram Britta

Hannis sa...

AH!
Det där ska testas helt klart!

Kram Hannis

FruNeroLindström sa...

Detta måste jag ju bara testa. Är ju galen i vanliga snickerskakor. Hoppas jag hinner baka på lördag redan :)

Ha en riktigt skön torsdag. Kram Malin

Home2tiny sa...

Mums vad gott, skall testas bums. Kramisar Tina

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Mumsigt!

Frederica sa...

Som sagt, Lchf va inget för mig..saknade vissa saker. Men du har ju lösningar på det mesta ;)
Blir mer och mer sugen på att ge det en chans..
Och efter att ha sett ditt resultat på insta...WOW!! ;)

Kram

Linda sa...

Dom där såg ju inte så dumma ut. Sparar receptet. :)

Ha en bra dag!
Kram Linda

Anonym sa...

Oj, dom där så goda ut! :)

Kram