2011-03-11

Muffins...

Fick ett ryck och slängde ihop några muffins igår. Smaksatte med vit choklad och hallon. Herregud vad goda de blev! För er som blir sugna kommer receptet här nedan...

Toppad med vispad grädde och hallon blev det som en liten bakelse :)

2 dl socker
3 ägg
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
2 1/2 dl vetemöl
100 g smält smör
50-100 g hackad vitchoklad
Hallon

Vispa ägg och socker pösigt. Smält smöret. Blanda mjöl, bakpulver och vaniljsocker och rör ner. Tillsätt smält smör och blanda i hop till en jämn smet. Rör ner hackad choklad. Fördela i smeten i formar. Tryck ner ett par hallon i varje muffin. Grädda ca 15-20 min, ugn 200°C.

I em väntas jobb, men först en tur på stan med min svägerska och söta brorsdotter :)
Hoppas ni alla får en mysig fredag!

9 kommentarer:

Liza sa...

Mums så gott!

Du har en utmaning hos mig! =)

Ha en fin dag!

Kram Liza

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

Å, så gott det låter!
Tack för receptet!

Kram Annica♥

Mitt Vita Björkebo sa...

Åh vilken fin blogg.....
Å vilken UNDERBAR muffin...gusan så god den såg ut....
Å va mysigt att bo i en lägenhet med gammal charm=)...

Ha en skön fredag!!!
MVH ANNA

Vita huset 28 sa...

Hej de såg ljuvliga ut, mmmmm ska nog prova :)

Ha en toppenhelg
Kram Camilla

Alice & Elvira sa...

Åh så gott! :) Måste verkligen provas!...ääälskar choklad av alla de slag nämligen ;)

Ha en riktigt fortsatt bra dag och mysig helg!
Kram Catarina

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hallon och choklad som är så gott!

Du har faktiskt en utmaning att hämta hos mig också:)

Stor Kram Annelie ♥

Gunillasljusglimtar sa...

Tack goa du för ett smaskigt recept så här på fredagseftermiddan...Kramis Gunilla ♥

Fröken Agnes sa...

Hej!

Set så gott, så gott ut! Hoppas du får en supermysig helg!

Kram Jenny

Ord & Känsla sa...

Ser väldigt mumsiga ut!
Jag älskar muffins och det är roligt att dekorera dem ibland.

Ha en fin fredag!
Kram Helena