2012-10-10

Basilika och mozzarella...

Hade en mysig kväll med min vän Tina igår. Till middag gjorde jag basilika och mozzarella biffar, kantarellsås och sparris. Här kommer mitt recept på biffarna.


Köttfärsbiffar med basilika och mozzarella LCHF 4port

700g köttfärs
1/2 finhackad gul lök
1krm svartpeppar
1 tsk salt
1 1/2 dl hackad basilika
1ägg
1 pkt mozzarella (125g i avrunnen vikt)

Blanda köttfärsen i en bunka med ägg, lök, svartpeppar, salt, hackad basilika och forma till biffar men platta ut dem något. Skär mozzarella i 14 lika bitar och ta sedan en bit till varje biff och baka in den så den hamnar i mitten. Stek biffarna i smör tills de fått en fin färg och är genomstekta!

------------------------------------------------------------------------------------

Ha en fin onsdag!!


8 kommentarer:

Unknown sa...

Det låter väldigt gott!
Basilika och mozzarella är perfekt kombo!
Ha en toppen onsdag!
Kram kram
//Lana

Browneyedgirl sa...

Mums vad gott =) Hoppas du får en mysig dag! Kram

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Låter alldeles uuunderbart gott:))

Ha de så bra idag söta Anna
Kramkram

Vita huset 28 sa...

Hej har kikat på det där receptet i min Lchf kokbok, ser så gott ut.
Gjorde biffar häromdagen med basilika så gott ju.

Kram Camilla

hemma hos lilla mej sa...

MMm vad gott det låter.Kanon .Njut dagen .Kramar Rita ♥

Photo by Maria sa...

Så gott det där såg ut.. Mozzarella i mat är ju så himla gott..

Kram Mia

Fröken Fräken sa...

Det där lät smaskigt minsann! Man kan aldrig gå fel med ost, brukar jag tänka :-)

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Det där låter ju otroligt gott!