2012-10-09

Mattips för vardagen...

Här hemma lever jag just nu som gräsänka ett par dagar, eller ja han kommer ju hem imorrn men det känns lite tomt måste jag erkänna, särskilt nattetid. När jag är ensam lägger jag inte all min energi på att stå i köket, det är inte riktigt lika kul att laga mat till en person helt enkelt.
Därför blev det igår en snabbrätt som jag tänkte dela med mig av, perfekt vardagsmat helt enkelt.


Krämig sås med bacon och champinjoner LCHF 4p

2pkt bacon
1 gul lök
10 färska champinjoner
svartpeppar
4 msk tacosås eller tomatpuré
1/2 köttbuljongtärning
3,5dl vispgrädde

Skiva bacon, lök och champinjoner. Stek bacon i stekpanna och när den fått lite färg, lägg ner lök och champinjoner. Krydda med svartpeppar. Häll sedan på grädde och lägg i buljongen. Låt puttra ihop en liten stund.
Jag serverade med kokt haricot verts och flagad parmesan.
------------------------------------------------------------------------------------------

Ikväll kommer en vän på middag, vi får se vad jag ska bjuda henne på.
Ha en fin tisdag!



5 kommentarer:

Johanna sa...

Ser ju riktigt mumsigt ut! Jag har försökt att dra ner lite på kolhydraterna men det är inte alltid så lätt! Som igår när jag gjorde hemlagat mos, finns nog inget godare:))

Jag älskar också mejeriprodukter och min klassiska frukost är fil med special K eller havregrynsgröt med en skvätt mjölk. Vad äter du till frukost?

Ha en fin tisdag!

Kram Johanna

Hannis sa...

Och för min del så är det ju toppen med dina recept.
För då kan ju jag variera mig lite!

Just vardagsmaten är svår att variera tycker jag, lätt att det blir fil och macka när man lever ensam=))

Kram Hannis

FruNeroLindström sa...

Sådana snabbrecept är alltid välkomna.
Smidigt och lät otroligt gott.
Vi vågade ge oss ut, men satte på både mig och hunden reflexväst för säkerhets skull ;)
Hoppas du får en mysig fortsättning på dagen. Kram Malin

Sjöboden sa...

Låter gott!
Vad fint du gjort du gjort på dina hyllor :)

kram Caroline

Träning Inredning Inspiration sa...

Vad duktig du är som lagar mat när du är själv. Då är jag lat, köper typ sushi eller gör en sallad. Men detta lät gått det prövar jag nästa gång jag ska vara hemma själv (hoppas aldrig)

ha en bra onsdag!