2012-10-16

Lite sött...

Pannacotta är en av mina favorit desserter, enkelt att göra och krämigt god. Försökte mig på en lakritspannacotta förra veckan men den blev sådär. Gjorde sedan en vaniljpannacotta som blev super. Ibland måste man våga prova sig fram. Här kommer receptet.

Vaniljpannacotta LCHF 4port

2 gelatinblad
4dl vispgrädde
6msk sukrin melis
1tsk vaniljpulver

Lägg gelatinbladen i kallt vatten i ca 5min. Koka upp grädde, socker och vaniljpulver i en kastrull. Låt sjuda i ca 5min under omrörning. Krama ur gelatinbladen och rör ner i grädden. Häll sedan upp glas eller formar, täck gärna med plastfilm för att slippa att pannacottan får en hinna, ställ i kylen i minst 5h.
Servera med bär eller frukt!

LCHF vaniljpannacotta med passionsfrukt
-----------------------------------------------------------------------------------------

Nu är det snart dags för jobb, sedan blir det träning och efter det skönt soffhäng.
Vad hittar du på en tisdag som denna?


11 kommentarer:

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Tack snälla du..:))

Mmm det ser mumsigt ut, har aldrig gjort det..kanske skulle försöka mig på det nån dag..!!!

Ha en fin dag
Här hemma blir det fortsättning på adventsfixet

Kram på dig

Vikeskärs hem och ting sa...

Är sukrin i smaken lite sötare än stevia? Tyckte det kändes så i kakan jag bakade med sukrin.

Denna tisdag, jobb och ikväll soffan :)
Kram

hemma hos lilla mej sa...

Mmm vad gott det låter.Tack söta för receptet.Njut dagen kramar Rita ♥

FruNeroLindström sa...

Vilken tur att jag satt och åt samtidigt som jag läste detta. Lät riktigt gott.
Här kom vi precis hem från den tråkiga handlingen och badet. Lilla S sover gott och jag tänkte koka mig en kopp kaffe på maten och bara njuta av lite lugn och ro.
Hoppas du får en härlig fortsättning på dagen, Kram Malin

Frederica sa...

Hua, det lät som en smått stressig dag igår :(
Hoppas den här dagen ÄR bättre ;)

Passionsfrukt på toppen är godast till! Bryter av det söta på perfekt sätt ;)
Fyy så sugen jag blev på detta nu! Din blogg är farlig ;)

Min dag har bestått av sömnbrist och trotsiga gossar som inte ville hem från dagis :P
Men när vi kom hem och dukade upp bullar och saft blev allt bättre :)
Ikväll tänker också ha lite soffhäng!

Kramar!

Hemma på Sjuan sa...

Å det där såg gott! Här försöker vi oxå äta lchf men jag har inte "bakat" något än. Lite mycket udda ingredienser men det är kanske nåt man bör ha hemma? Såg ett gott knäcke du hade gjort oxå.
Kram Suss

ååååååååå sa...

Tack tjejen!! :)

Men du... Det där såg ju gott ut :) älskar pannacotta.
Sukrin melis är nåt jag saknar i skafferiet dock..

Kram verra

Photo by Maria sa...

Mmmm... Pannacotta som är så gott.. Får testas en dag..

Kram Mia

Hildas hem - Sofia sa...

Mmmmm. Den där kombinationen med passionsfrukt och vanilj är ju så gott :)

Jag önskar dig en härlig dag!
Kram Sofia

Villa Vinkelhaken sa...

Det där lät gott, de måste jag testa någon gång. Jag som älskar passionsfrukt! :)

Kram Jenny

Angelica - Vardagsliv med LCHF sa...

Åh, pannacotta som är såååå gott! :-)