2012-10-31

Fina firren...

Mat som sköter sig själv är toppen tycker jag. Visst krävs det lite tid i köket med denna fiskrätt (max tio min) men när den väl är redo för ugnen har du tid över till annat.

LCHF Fiskgratäng med smak av tomat och saffran 4-5port

2 pkt torskblock (frysta)
1 knippe färsk sparris
salt och chilipeppar

Sätt ugnen på 200 grader. 
Lägg torskblocken hela i en ugnsfast form, krydda med salt och chilipeppar efter smak och lägg sedan sparris över fisken.


1 burk creme fraiche saffran och tomat
3dl vispgrädde
2 msk tomatpuré
1/2 dl hackad dill
1 fiskbuljongtärning
1/2 squash
1/2 röd paprika

3-4dl riven ost

Hacka squash och paprika i mindre bitar och lägg i en bunke. Häll i creme fraiche, tomatpuré, vispgrädde, dill samt en fiskbuljongtärning (smulad). Rör runt och häll sedan över fisken. Strö till sist över osten och gratinera i ugn 50-55 min. Servera med en god sallad!


Det får bli dagens middagstips!
Ha en härlig onsdag!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Låter otroligt gott! Sparris och fisk är ju så gott ihop!
Ha en fin dag!
kram
//Lana

Frederica sa...

Mmmmmm :)

Jag har inte haft tid över till kakan du tipsade om :( Men i helgen är det kalas, och då passar det ju pefekt!

Ha en fin dag!
Kramar

Hannis sa...

Men ahhhhh!
Jag är döhungrig! Ska snart iväg på lunch så läser jag det här=))

Hoppas att du har det bra/Kram Hannis

FruNeroLindström sa...

Det där lät ju hur gott som helst.
Hmm, men undrar om mannen går med på saffranssmaken. Jag älskar den, men han är tveksam.
Men får nog ta risken och testa det ändå ;)
Hoppas ni får en härlig Torsdag, Kram Malin