2012-10-17

Vad blir det för mat?

Efter ett skönt träningspass vankades det stekt fisk här hemma. Till stekt fisk brukar jag använda mig av torskfilé som jag sedan vänder i uppvispat ägg och sedan i sesamfrön och kryddar med salt och citronpeppar. Stek sedan i olja och smör på ganska hög värme ett par minuter tills fisken är genomstekt.
En god sås till är ett måste, här kommer mitt recept på kall dillsås som passar ypperligt till fisk.


Kall dillsås LCHF 6port 
2kh/p

3,5 dl creme fraiche
0,5 dl majonnäs
1,5 msk Kalles kaviar
1 tsk citronpeppar
0,5dl fryst dill
salt & svartpeppar

Blanda alla ingredienserna i en skål, smaka av med salt och peppar.

------------------------------------------------------------------------------

Har en lång dag framför mig. Först är det jobb till 17, sedan utbildning till kl 19. Så ikväll är det mannen i hushållet som får stå för maten, undrar just vad han ska hitta på? Tippar på tacos, det brukar det nämligen bli ;)
Ha en superskön onsdag!


7 kommentarer:

FruNeroLindström sa...

Det var en spännande panering, det måste testas.
Brukar göra en liknande kall sås, så gott med just fisk och kall sås så jag tror jag skulle kunna leva på det.
Hoppas du får en bra Onsdag, trots den lååååånga dagen. Kram Malin

hemma hos lilla mej sa...

Mmm vad god mat.Ska jag testa .Ha en skön onsdag.Kramar Rita ♥

Hannis sa...

Såsreceptet snor jag med mig direkt!!
Jag älskar den typen av sås=))

Hoppas att du får en bra dag även om den blir lång/Kram Hannis

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Fisk är så gott. Låter som en god sås.

Unknown sa...

Maten låter jättegott! Speciellt såsen! :)
Ha en toppen kväll!
Kram kram
//Lana

Johanna sa...

Vad gott det ser ut!

Kramis Johanna

Frederica sa...

Vad tränar du för något?
Sesamfrön? Det lät ju riktigt gott :)
Hoppas han bjuder dej på något gott efter en lång dag! ;)
KRAMAR!

SV: Vit kladdkaka? Åh gu´så gott det lät! Ja jätte gärna tar jag recept :) Har du det här i bloggen?