2010-12-13

Sankta Lucia...

Kan tänka mig att det är många pirriga barn och ungdomar som ska framföra luciasånger idag, minns själv att det var lite pirrigt men oj så kul. Man hade övat i flera veckor inför just denna dagen...

Tyvärr blir det inget luciatåg för min del idag, är hemma och är sjuk...

Tog aldrig in någon gran igår, det får bli nu i veckan istället :) Däremot gjorde jag julgodis...


Det blev limekola... 


Och min favorit Mozartkulor (med hasselnöt inuti) samt Leila´s Rocky Road... MUMS!!

Hoppas ni alla får en härlig Luciadag!

 

6 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Halloj!!

Blir inget luciatåg för mig heller. Kanske får se en skymt av något på tv om jag har tur.

Här blev man allt lite sötsugen när man kika in :)
En massa gott som du gjort!!

Kramar Maria

Hildas hem - Sofia sa...

Oj så mycket gott. Mycket lockande för en gottegris som mig :)

Anna! sa...

Sjuk??

Vad nu? Låter ju inget kul alls.. inte halsfluss igen va?

Då kan du knåpa lite på framtidens snickeri kanske=) Snart dax igen tycker jag. Hur långa? Hur många? Vilken färg osv.. För efter jul kör vi va?

Zinkhjärtat ♥ sa...

Det låter inte bra - hoppas du kryar på dig snart!
Godiset ser jättesmarrigt ut. Här måste vi vänta lite. Gör vi det nu så har vi inget kvar till jul:)
Stor Kram Annelie ♥

Vita huset 28 sa...

Men usch då för o va sjuk, inte kul alls. Hoppas du kryar på dig snart.
Vilket härligt julgodis du gjort, då har du nåt o unna dig idag iaf, fniss
Krya-på-dig Kram Camilla

Evelina sa...

Mumsigt det ser ut! Jag har också gjort julgodis... Men det är nästan slut..och inte kan jag skylla på barnen...hihi...

Kram Evelina
Krya på dig!